Fundacja
im. Matki Małgorzaty Szewczyk

Białka Tatrzańska
  18 265 41 24

Załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 grudnia 2022 r. (Dz. U. poz. 2791)

 

Sprawozdanie z działalności fundacji za rok 2023

 

 

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz.U. 2020 r. poz. 2167 oraz z 2022 r. poz. 2185)

  • Sprawozdawca wypełnia tylko przeznaczone dla niego białe pola;
  • We wszystkich polach, w których nie będą wpisane odpowiednie informacje, należy wstawić pojedynczy znak myślnika (­­–);
  • Pola wyboru należy uzupełnić przez wstawienie pojedynczego znaku X.

 

Nazwa organu sprawującego nadzór:

Rada Fundacji

  1. Dane fundacji

1. Nazwa fundacji

Fundacja im Matki Małgorzaty Szewczyk

2. Adres siedziby i dane kontaktowe

1. Kraj:

Polska

2. Województwo:

Małopolskie

3. Powiat:

Tatrzański

4. Gmina:

 

Bukowina Tatrzańska

5. Ulica:

 

Środkowa

6. Nr domu:

 

186

7. Nr lokalu:

8. Miejscowość:

 

Białka Tatrzańska

9. Kod pocztowy:

 

34-405

10. Nr telefonu (fakultatywne):

18 265 41 24

11. Adres poczty elektronicznej:

fundacjamm@poczta.onet.pl

12. Nr faksu (fakultatywne):

18 265 41 24

13. Adres do korespondencji (jeżeli jest inny niż adres siedziby):

 

 

 

14. Adres strony internetowej (jeżeli fundacja posiada stronę www)

 

http://www.fundacjamm.com.pl

3. Nr REGON:

 

120288525

4. Data wpisu do KRS:

 

29 czerwiec 2006 r.

5. Nr KRS:

 

0000259613

6. Dane członków zarządu fundacji / dane likwidatora (według aktualnego wpisu w KRS)

Imię i nazwisko

Funkcja

Janina Lechowicz

Izabela Pierzchała

Iwona Wojtyłko

Bernarda Ożóg 

Prezes

członek zarządu

członek zarządu

członek zarządu

7. Numer NIP fundacji

736 16 44 691

8. Wszystkie cele statutowe fundacji

  • nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
  • ochrony i promocji zdrowia,
  • upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
  • krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,
  • działania na rzecz osób niepełnosprawnych,
  • pomocy społecznej, w tym pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych osób,
  • działalności charytatywnej,
  • działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
  •  promocji i organizacji wolontariatu.

II. Charakterystyka działalności fundacji w okresie sprawozdawczym (dane odnoszą się do faktycznie wykonywanej działalności w roku sprawozdawczym)

1. Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych

  1. nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
  • Zarząd Fundacji włączył się w przygotowanie spotkania w Oświęcimiu dla 8 Przedszkoli z różnych miejscowości. Okazją była 10 rocznica beatyfikacji Matki Małgorzaty patronki Fundacji. Było to spotkanie integracyjne, edukacyjne, informacyjne /np. spotkanie z edukatorami z pierwszej pomocy/, rywalizacje sportowe i szereg konkursów.

Został zasponsorowany:

  • zakup opasek silikonowych z nadrukiem dla wszystkich uczestników spotkania,
  • zakup 8 pucharów z okolicznościową tabliczką,
  • zakup naczyń jednorazowych, serwetek...,
  • koszt usługi graficznej okolicznościowego banneru.
  1. ochrona i promocja zdrowia,
  • Dofinansowanie dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Intelektualnie z Białki Tatrzańskiej leczenia niegojącej się rany u mieszkańca DPS w Białce Tatrzańskiej poprzez kilkakrotny zakup specjalistycznych opatrunków z firmy Aspironix Polska.
  • Dofinansowanie wyjazdów i udziału w zajęciach z hipoterapii dla Chłopców Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Białce Tatrzańskiej.
  1. wspieranie działań statutowych Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Niepełnosprawnych prowadzonego przez Siostry Serafitki w Białce Tatrzańskiej
  • Zakup i przekazanie paczek świątecznych dla wychowanków z okazji Świąt.
  • W ramach współpracy z Bankiem Żywności w Krakowie przekazanie artykułów żywnościowych.
  1. kształtowanie różnorodnych form współpracy i wspieranie osób niepełnosprawnych,
  • Sfinansowanie i pomoc w zorganizowaniu dojazdu na kwalifikacje do Międzynarodowego Turnieju Piłki Nożnej Osób Niepełnosprawnych SENI Cup dla chłopców Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Białce Tatrzańskiej.
  1. krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży
  • Przekazanie środków finansowych dla Świetlicy Środowiskowej im. Matki Małgorzaty w Oświęcimiu na wypoczynkowy wyjazd wakacyjny dla 21 Osób. Zakwaterowanie w pensjonacie w Białce Tatrzańskiej. Finansowa pomoc umożliwiła zakup biletów na kilkukrotne wejście na Termy Bania w Białce Tatrzańskiej, oraz inne atrakcje.
  1. praca z osobami losowo pokrzywdzonymi oraz z osobami z rodzin zaniedbanych duchowo, materialnie i kulturowo,
  • Zakup rocznej aktualizacji i licencji do pakietu ENOVA dla potrzeb Świetlicy Środowiskowej im. Matki Małgorzaty w Oświęcimiu.
  1. prowadzenie działalności charytatywnej w duchu Matki Małgorzaty Szewczyk,
  • W ramach współpracy z Bankiem Żywności w Krakowie istniała możliwość przekazanie produktów żywnościowych dla „Grupy Charytatywnej” przy parafii NSPJ w Nowym Targu. Produkty zostały również przekazane osobom indywidualnym będącym w potrzebie w tym Uchodźcom z Ukrainy.
  1. działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
  • W związku z konfliktem zbrojnym trwającym w Ukrainie Fundacja pojęła działania na rzecz uchodźców uciekających przed wojną z Ukrainy. Dla osób, które znalazły bezpieczne mieszkanie i stosowną pomoc,  członkowie Zarządu Fundacji zaangażowani są w uzyskaniu świadczeń socjalnych, pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych dla niepełnosprawnych, pomoc w dotarciu do placówek edukacyjnych. Organizowanie zajęć dla dzieci, a także w sytuacjach zagrożenia dotarcie do właściwej pomocy.
  1.  współpraca i wymiana doświadczeń z innymi fundacjami, stowarzyszeniami, instytucjami oraz placówkami naukowo – badawczymi w kraju i zagranicą,
  1.  rekrutacja i przygotowanie wolontariatu,
  • Informacja, promocja i podejmowanie działań celem zaangażowania osób – wolontariuszy, włączających się aktywnie i z kompetencją w pozyskiwanie środków.
  1.  podejmowanie wszelkich inicjatyw prawem dozwolonych, zmierzających do uzyskania środków finansowych na prowadzenie działalności statutowej Fundacji,
  • Zamieszczanie informacji dla darczyńców na stronie internetowej o wydatkowaniu środków i skutkach jakie one przynoszą;
  • Korespondencja z osobami wspierającymi działalność Fundacji.

 

 

2. Opis głównych zdarzeń prawnych w działalności fundacji o skutkach finansowych

 

 

3. Informacja o tym, czy fundacja prowadziła działalność gospodarczą w okresie sprawozdawczym (zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK należy wypełnić rubrykę 5 oraz część III rubrykę 3)

NIE

X

TAK

 

4. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS w okresie sprawozdawczym (należy podać kody PKD działalności gospodarczej wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS wraz z ich opisem słownym oraz kody i opis słowny faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej)

 

5. Czy zarząd lub rada fundacji w okresie sprawozdawczym podejmował uchwały (jeśli tak, to należy dołączyć odpisy wszystkich  uchwał podjętych w okresie objętym sprawozdaniem)

Załączniki uchwał od 1/23 do 9/23

III. Informacja o wysokości uzyskanych przychodów

1. Łączna kwota uzyskanych przychodów (suma punktów a-c)

Kwota (w podziale na formy płatności)

Inne formy przychodu

Przelew

(dotyczy wszystkich rodzajów płatności bezgotówkowych)

Gotówka

Wartość innych form przychodu

 

 

 

a. Przychody z działalności statutowej

164828,21

537998,85

 

b. Przychody z działalności gospodarczej

c. Pozostałe przychody

2. Informacja o źródłach przychodów

 

 

 

a. Przychody z działalności odpłatnej w ramach celów statutowych

b. Ze źródeł publicznych ogółem, w tym:

- ze środków budżetu państwa

- ze środków budżetu jednostek samorządu terytorialnego

c. Ze spadków, zapisów

d. Z darowizn

e. Z innych źródeł (wskazać jakich)

3. Jeżeli prowadzono działalność gospodarczą

a. Dochód z prowadzonej działalności gospodarczej (tj. przychody z działalności gospodarczej minus koszty działalności gospodarczej)

b. Procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł

IV. Informacja o poniesionych kosztach w okresie sprawozdawczym

Koszty fundacji ogółem

Kwota (w podziale na formy płatności)

Inne formy kosztów

Przelew

(dotyczy wszystkich rodzajów płatności bezgotówkowych)

Gotówka

Wartość poniesionych kosztów

 

 

1. Koszty realizacji celów statutowych

31290,90

537998,85

2. Koszty administracyjne (czynsze, opłaty pocztowe, telefoniczne itp.)

1474,49

241,3

3. Koszty działalności gospodarczej

4. Pozostałe koszty

V. Informacja o zatrudnieniu i wynagrodzeniu

1. Liczba osób zatrudnionych w fundacji na podstawie stosunku pracy (wg zajmowanego stanowiska)

2. Liczba osób zatrudnionych wyłącznie w ramach działalności gospodarczej

3. Łączna kwota wynagrodzeń (brutto) wypłaconych przez fundację w okresie sprawozdawczym (wraz z pochodnymi od wynagrodzeń)

a. Z tytułu umów o pracę (z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej)

b. Z tytułu umów cywilnoprawnych

c. Wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą (z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia)

VI. Informacja o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych w okresie sprawozdawczym

1. Fundacja udzielała pożyczek pieniężnych (zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku zaznaczenia pola TAK należy wypełnić rubryki 2-4)

NIE

X

TAK

 

2. Wysokość udzielonych pożyczek pieniężnych

3. Wskazanie pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek pieniężnych

4. Statutowa podstawa udzielenia pożyczek pieniężnych (należy zacytować odpowiedni przepis statutu)

VII. Środki fundacji

1. Kwoty zgromadzone na rachunkach płatniczych, ze wskazaniem banku w przypadku rachunku bankowego (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego)

 

Bank PEKAO 131358,45,-

2. Kwoty zgromadzone na rachunkach płatniczych spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (SKOK) w przypadku rachunku członka SKOK  (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego)

 

 

3. Wysokość kwot zgromadzonych w gotówce

 (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego)

 

1463,07

 

 

4. Wartość nabytych obligacji oraz wielkość objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek

5. Dane o nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie

6. Nabyte pozostałe środki trwałe

7. Dane o wartościach aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych na dzień kończący bieżący i poprzedni rok obrotowy

Aktywa

Zobowiązania

VIII. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone - dotacje i zamówienia publiczne) oraz informacja o wyniku finansowym tej działalności[1]

IX. Informacja o rozliczeniach fundacji w okresie sprawozdawczym

  1. Z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych

 

  1. Informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych

 

Deklaracja podatkowa: CIT 8; CIT 8/0

X. Informacja, czy fundacja jest instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. poz. 593, z późn.zm.) – zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK należy wypełnić część XI.

 

 

NIE

X

TAK

 

XI. Informacja o przyjęciu lub dokonaniu przez fundację płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, wraz ze wskazaniem daty i kwoty operacji

XII. Informacja o przeprowadzanych kontrolach w fundacji

1. Informacja, czy w fundacji była przeprowadzona kontrola (zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK należy wypełnić rubrykę 2)

NIE

X

TAK

 

2. Wyniki przeprowadzonej kontroli w fundacji (pozytywne i negatywne wraz ze wskazaniem podmiotu przeprowadzającego kontrolę)

 

                                   

 

 

………………………………………                                ……………………………………

podpisy członków zarządu fundacji*                                podpisy członków zarządu fundacji*

 

 

 

…………………………………

miejscowość, data       

*podpisy członków zarządu fundacji zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi w statucie fundacji

 

 

[1] Dane powinny być spójne z danymi finansowymi podawanymi w części III pkt 2 lit. b.