SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI ZA ROK 2020
Sprawozdanie obejmuje okres roku kalendarzowego.
§ 2. (Zachowano oryginalną numerację paragrafów i punktów z rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 8 maja 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji.)
- Dane rejestracyjne fundacji.
Nazwa fundacji
|
Fundacja im Matki Małgorzaty Szewczyk
|
siedziba i adres fundacji
|
ul. Środkowa 186
34 – 405 Białka Tatrzańska
|
aktualny adres do korespondencji
|
ul. Środkowa 186
34 – 405 Białka Tatrzańska
|
adres poczty elektronicznej
|
fundacjamm@poczta.onet.pl
|
Regon
|
120288525
|
data wpisu w KRS
|
29 czerwiec 2006 roku
|
numer KRS
|
0000259613
|
Dane członków
zarządu fundacji:
|
Imię i nazwisko oraz pełniona funkcja
(według aktualnego wpisu w KRS)
|
|
Prezes Janina Lechowicz
Izabela Pierzchała
Iwona Wojtyłko
Bernarda Ożóg
|
Określenie celów statutowych fundacji (ze statutu).
- nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
- ochrony i promocji zdrowia,
- upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
- krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,
- działania na rzecz osób niepełnosprawnych,
- pomocy społecznej, w tym pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych osób,
- działalności charytatywnej,
- działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
- promocji i organizacji wolontariatu.
|
- Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych
(opis rzeczywiście prowadzonej działalności statutowej).
- ochrona i promocja zdrowia
- zakup materiału na maseczki ochronne dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Oświęcimiu oraz dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Intelektualnie w Białce Tatrzańskiej. Po uszyciu maseczki zostały przekazane do w/w instytucji;
- zakup i przekazanie kombinezonów ochronnych kat. III typ 4/5/6 dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Oświęcimiu i Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Intelektualnie w Białce Tatrzańskiej;
- zakup i przekazanie rękawiczek jednorazowych dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Intelektualnie w Białce Tatrzańskiej;
- przekazanie otrzymanej darowizny w formie maseczek i przyłbic dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Oświęcimiu, Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Toruniu oraz dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży w Białce Tatrzańskiej;
- zakup i przekazanie trzech ozonatorów dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Intelektualnie w Białki Tatrzańskiej.
- wspieranie działań statutowych Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Niepełnosprawnych prowadzonego przez Siostry Serafitki w Białce Tatrzańskiej
- przekazanie środków na zakup paczek z okazji świąt Bożego Narodzenia;
- dofinasowanie zakupu 9 osobowego samochodu marki RENAULT TRAFIC dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w tym na dwa wózki inwalidzkie dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Intelektualnie w Białki Tatrzańskiej;
- w ramach współpracy z Bankiem Żywności w Krakowie przekazanie artykułów żywnościowych dla Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Białce Tatrzańskiej.
- kształtowanie różnorodnych form współpracy i wspieranie osób niepełnosprawnych,
- przekazanie środków na zakup dwóch komputerów z zasilaczami zewnętrznymi oraz dysku zewnętrznego dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Oświęcimiu.
- dofinansowanie zakupu sprzętu dla niepełnosprawnych,
- sfinansowanie zakupu krzeseł do nowego oddziału Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Oświęcimiu.
- krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży
- dofinansowanie ośmiodniowego wyjazdu krajoznawczo-edukacyjnego w czasie wakacji w pełnym reżimie sanitarnym dla wychowanków Świetlicy Środowiskowej im. M. Małgorzaty w Oświęcimiu do „Miasta Dzieci” Rabki Zdrój,
- praca z osobami losowo pokrzywdzonymi oraz z osobami z rodzin zaniedbanych duchowo, materialnie i kulturowo,
- udzielanie pomocy osobom potrzebującym poprzez wsparcie materialne, duchowe, poświęcenie czasu na rozmowę oraz wskazanie miejsc uzyskania stosownej pomocy;
- dofinasowanie do turnusów rehabilitacyjnych i zakupu leków osobom będącym w trudnej sytuacji materialnej.
- prowadzenie działalności charytatywnej w duchu Matki Małgorzaty Szewczyk,
- przekazanie w ramach współpracy z Bankiem Żywności w Krakowie produktów żywnościowych dla „Grupy Charytatywnej” przy parafii NSPJ w Nowym Targu oraz osobom indywidualnym będących w potrzebie.
- współpraca i wymiana doświadczeń z innymi fundacjami, stowarzyszeniami, instytucjami oraz placówkami naukowo – badawczymi w kraju i zagranicą,
- kontynuacja współpracy w ramach przepływu informacji z placówkami oświatowymi (takich jak: przedszkola, ORW), zdrowotnymi oraz osobami fizycznymi a także instytucjami kościelnymi (domy zakonne, rekolekcyjne, parafie).
- rekrutacja i przygotowanie wolontariatu,
- Informacja, promocja i podejmowanie działań celem zaangażowania osób – wolontariuszy, włączających się aktywnie i z kompetencją w pozyskiwanie środków.
- podejmowanie wszelkich inicjatyw prawem dozwolonych, zmierzających do uzyskania środków finansowych na prowadzenie działalności statutowej Fundacji,
- zamieszczanie informacji dla darczyńców na stronie internetowej o wydatkowaniu środków i skutkach jakie one przynoszą;
- korespondencja z osobami wspierającymi działalność Fundacji.
|
Opis głównych zdarzeń prawnych w działalności fundacji o skutkach finansowych.
- Działalność gospodarcza: informacja, czy fundacja prowadzi działalność gospodarczą (niepotrzebne skreślić):
TAK PROWADZIŁA / NIE PROWADZIŁA
Informację o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS (należy podać kody PKD działalności gospodarczej wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS wraz z ich opisem słownym oraz kody i opis słowny faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej).
- Odpisy uchwał zarządu fundacji (należy przekazać odpisy uchwał zarządu fundacji w formie np. kserokopii, podjętych w okresie sprawozdawczym, którego dotyczy sprawozdanie, bądź wskazać, iż zarząd nie podejmował uchwał).
Załączniki uchwał od 1/20 do 10/20
|
- Informacje o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł (np. spadek, zapis, darowizna, środki ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa
i budżetu gminy) (należy w tym miejscu podać też przychody z działalności gospodarczej).
Darowizny od osób fizycznych: 29283,21 PLN
Darowizny od osób prawnych: 9718,85
1% podatku OPP: 21620,60 PLN
Bank Żywności (Produkty spożywcze) 345876,42 PLN
|
Informacje o wysokości uzyskanych przychodów z odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z podaniem kosztów tych świadczeń
(należy podać osobno przychody i koszty).
Nie dotyczy
|
Przychody ogółem:
|
0,00
|
w tym przychody uzyskane w gotówce:
|
0,00
|
Jeżeli działalność gospodarcza była prowadzona:
wynik finansowy z prowadzonej działalności gospodarczej
(tj. przychody minus koszty)
|
-
|
procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł
|
0,00
|
- Informacje o poniesionych kosztach na:
- realizację celów statutowych
|
410370,97
|
- administrację (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.)
|
4336,20
|
- działalność gospodarczą
|
0,00
|
- pozostałe koszty
|
0,00
|
w tym koszty poniesione w gotówce na:
- realizację celów statutowych
|
0,00
|
- administrację (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.)
|
473,21
|
- działalność gospodarczą
|
0,00
|
- pozostałe koszty
|
3184,49
|
- Dane o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w fundacji.
- łączna liczba osób zatrudnionych w fundacji z podziałem
według zajmowanych stanowisk oraz
|
0
|
liczba osób zatrudnionych wyłącznie w działalności
gospodarczej
|
0
|
- łączna kwota wynagrodzeń wypłacanych przez fundację:
w tym:
|
0,00
|
wynagrodzenia
|
0,00
|
nagrody
|
0,00
|
premie
|
0,00
|
inne świadczenia
|
0,00
|
wynagrodzenia osób zatrudnionych wyłącznie
w działalności gospodarczej
|
0,00
|
- c) Dane o wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego
łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji, z podziałem na:
wynagrodzenia
|
0,00
|
nagrody
|
0,00
|
premie
|
0,00
|
inne świadczenia
|
0,00
|
Dane o wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na:
wynagrodzenia
|
0,00
|
nagrody
|
0,00
|
premie
|
0,00
|
inne świadczenia
|
0,00
|
- d) Dane o wydatkach na wynagrodzenia z umów zlecenia.
- e) Dane o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych, z podziałem według ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz
z podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek.
- f) Dane o kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku
lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
(należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego).
Wysokość środków finansowych zgromadzonych w gotówce
- g) Dane o wartościach nabytych obligacji oraz objętych udziałów lub nabytych akcji
w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek.
- h) Dane o nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie.
- i) Dane o nabytych pozostałych środkach trwałych.
- j) Dane o wartościach aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych (należy podać dwie wartości).
Aktywa: 60353,46 PLN
Zobowiązania: 0,00 PLN
|
- Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone, zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności (należy podać informacje o realizowanych zadaniach publicznych i uzyskanych dotacjach, grantach, kosztach poniesionych na ich realizację oraz o wyniku finansowym).
- Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych.
Zobowiązania podatkowe: 0,00 PLN
deklaracja podatkowa: CIT 8; CIT 8/0
|
10. Informacja, czy fundacja jest instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. poz. 723, 1075, 1499 i 2215).
11. Informacja o przyjęciu lub dokonaniu przez fundację płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, wraz ze wskazaniem daty i kwoty operacji.
§ 3. Informacja o przeprowadzonych w fundacji kontrolach w okresie sprawozdawczym
oraz informacja o ich wynikach (należy wskazać organy kontrolujące i zakres kontroli).
§ 4. Sprawozdanie powinno zostać przekazane w oryginale oraz podpisane przez co najmniej
dwóch członków zarządu fundacji jeżeli statut fundacji nie stanowi inaczej.
Czytelne podpisy osób uprawnionych do reprezentacji fundacji:
Zarząd Fundacji
Telefon: 18 2654124