SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI
ZA ROK 2022
Sprawozdanie obejmuje okres roku kalendarzowego.
§ 2. (Zachowano oryginalną numerację paragrafów i punktów z rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 maja 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji.)
I. Dane rejestracyjne fundacji.
Nazwa fundacji: Fundacja im Matki Małgorzaty Szewczyk
siedziba i adres fundacji: 34 – 405 Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 186
aktualny adres do korespondencji: 34 – 405 Białka Tatrzańska ul. Środkowa 186
adres poczty elektronicznej: fundacjamm@poczta.onet.pl
Regon: 120288525
data wpisu w KRS: 29 czerwiec 2006 roku
numer KRS: 0000259613
Dane członków zarządu fundacji
Imię i nazwisko oraz pełniona funkcja (według aktualnego wpisu w KRS)
Prezes Janina Lechowicz /s. Dawida/
Członek zarządu Izabela Pierzchała /s. Rafaela/
Członek zarządu Iwona Wojtyłko /s. Łukasza/
Członek zarządu Bernarda Ożóg /s. Teofana/
Określenie celów statutowych fundacji (ze statutu).
- nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
- ochrony i promocji zdrowia,
- upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
- krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży,
- działania na rzecz osób niepełnosprawnych,
- pomocy społecznej, w tym pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych osób,
- działalności charytatywnej,
- działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
- promocji i organizacji wolontariatu.
- II. Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych
(opis rzeczywiście prowadzonej działalności statutowej).
1. ochrona i promocja zdrowia,
• Dofinansowanie zakupu suszarki bębnowej UDR345 dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego nr II w Oświęcimiu. Zakup urządzenia przyczynił się do podniesienia jakości opieki nad chorymi, poprzez sprawniejsze zapewnienie dostarczania czystej bielizny.
• Dofinansowanie wyjazdów i udziału w zajęciach hipoterapii dla Chłopców Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Białce Tatrzańskiej.
2. wspieranie działań statutowych Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci Niepełnosprawnych prowadzonego przez Siostry Serafitki w Białce Tatrzańskiej
• Zakup i przekazanie paczek świątecznych dla wychowanków z okazji Świąt.
• W ramach współpracy z Bankiem Żywności w Krakowie przekazanie artykułów żywnościowych.
3. kształtowanie różnorodnych form współpracy i wspieranie osób niepełnosprawnych,
• Dofinansowanie i pomoc w zorganizowaniu dojazdu na XVII Integracyjny Turniej Piłki Nożnej „Na zielonej murawie” w Krakowie dla chłopców Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Białce Tatrzańskiej.
4. dofinansowanie zakupu sprzętu dla niepełnosprawnych,
• Zakup pasów bezpieczeństwa dla Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Białce Tatrzańskiej.
5. krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży
• Przekazanie środków finansowych na zorganizowanie w Białczańskim pensjonacie sześciodniowego wypoczynku wakacyjnego dla 18 wychowanków Świetlicy Środowiskowej im. Matki Małgorzaty w Oświęcimiu. Przekazane środki umożliwiły zakup biletów na dwukrotne wejście na Termy Bania w Białce Tatrzańskiej, oraz inne atrakcje.
6. praca z osobami losowo pokrzywdzonymi oraz z osobami z rodzin zaniedbanych duchowo, materialnie i kulturowo,
• Udzielono pomocy osobie będącej rodziną zastępczą po śmierci córki, dla swoich trzech nieletnich wnuków: 3,4,5-letnich. Zostało zakupione i przekazane łóżko piętrowe z materacami i komplety pościeli.
• Zakup rocznej licencji programu ENOVA dla potrzeb Świetlicy Środowiskowej im. Matki Małgorzaty w Oświęcimiu.
• Przekazanie środków na zakup paczek mikołajowych i zorganizowanie Wigilii dla 30 Dzieci od 5-14 lat ze Świetlicy Środowiskowej im. Matki Małgorzaty w Oświęcimiu.
7. prowadzenie działalności charytatywnej w duchu Matki Małgorzaty Szewczyk,
• W ramach współpracy z Bankiem Żywności w Krakowie istniała możliwość przekazanie produktów żywnościowych dla „Grupy Charytatywnej” przy parafii NSPJ w Nowym Targu. Produkty zostały również przekazane osobom indywidualnym będącym w potrzebie w tym Uchodźcom z Ukrainy.
8. działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
• Konflikt zbrojny trwający w Ukrainie pociągnął za sobą wiele zniszczeń i ludzkich ofiar. Dla szpitala w Charkowie, gdzie przebywa wielu rannych zarówno cywilów jak i żołnierzy przywożonych z linii frontu zostały zakupione i przekazane środki opatrunkowe, kompresy jałowe i niejałowe, opaski dziane podtrzymujące, gazy jałowe, bandaże, plastry tkaninowe na rolce, preparaty dezynfekcyjne.
• Fundacja pojęła również działania na rzecz uchodźców uciekających przed wojną z Ukrainy. Dla osób, które znalazły bezpieczne schronienie i otrzymały dach nad głową, ze środków Fundacji pokrywane były faktury za wyżywienie, odzież, leki i środki pierwszej potrzeby.
• Członkowie Zarządu Fundacji zaangażowani są w pomoc w uzyskaniu świadczeń socjalnych, dotarciu do opieki medycznej, zajęć dla dzieci, rehabilitacji dla niepełnosprawnych.
9. współpraca i wymiana doświadczeń z innymi fundacjami, stowarzyszeniami, instytucjami oraz placówkami naukowo – badawczymi w kraju i zagranicą,
• Współpraca w ramach przepływu informacji z placówkami oświatowymi (takich jak: przedszkola, ORW), zdrowotnymi oraz osobami fizycznymi a także instytucjami kościelnymi (domy zakonne, rekolekcyjne, parafie).
10. rekrutacja i przygotowanie wolontariatu,
• Informacja, promocja i podejmowanie działań celem zaangażowania osób – wolontariuszy, włączających się aktywnie i z kompetencją w pozyskiwanie środków.
11. podejmowanie wszelkich inicjatyw prawem dozwolonych, zmierzających do uzyskania środków finansowych na prowadzenie działalności statutowej Fundacji,
• Zamieszczanie informacji dla darczyńców na stronie internetowej o wydatkowaniu środków i skutkach jakie one przynoszą;
Korespondencja z osobami wspierającymi działalność Fundacji.
Opis głównych zdarzeń prawnych w działalności fundacji o skutkach finansowych.
Nie dotyczy
III. Działalność gospodarcza: informacja, czy fundacja prowadzi działalność gospodarczą (niepotrzebne skreślić): TAK PROWADZIŁA / NIE PROWADZIŁA
Informację o prowadzonej działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS (należy podać kody PKD działalności gospodarczej wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS wraz z ich opisem słownym oraz kody i opis słowny faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej).
Nie dotyczy
IV. Odpisy uchwał zarządu fundacji (należy przekazać odpisy uchwał zarządu fundacji w formie np. kserokopii, podjętych w okresie sprawozdawczym, którego dotyczy sprawozdanie, bądź wskazać, iż zarząd nie podejmował uchwał).
Załączniki uchwał od 1/22 do 12/22
V. Informacje o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł (np. spadek, zapis, darowizna, środki ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa)
i budżetu gminy) (należy w tym miejscu podać też przychody z działalności gospodarczej).
Darowizny od osób fizycznych: 17021,37 PLN
Darowizny od osób prawnych: 46047,90
1% podatku OPP: 30893,10 PLN
Bank Żywności (Produkty spożywcze) 363683,60 PLN
Informacje o wysokości uzyskanych przychodów z odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z podaniem kosztów tych świadczeń
(należy podać osobno przychody i koszty).
Nie dotyczy
Przychody ogółem: 0,00
w tym przychody uzyskane w gotówce: 0,00
Jeżeli działalność gospodarcza była prowadzona:
wynik finansowy z prowadzonej działalności gospodarczej
(tj. przychody minus koszty) 0,00
procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł 0,00
VI. Informacje o poniesionych kosztach na:
a) realizację celów statutowych 435741,86
b) administrację (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) 1547,85
c) działalność gospodarczą 0,00
d) pozostałe koszty 0,00
w tym koszty poniesione w gotówce na:
a) realizację celów statutowych 205,96
b) administrację (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) 297,50
c) działalność gospodarczą 0,00
d) pozostałe koszty 0,00
VII. Dane o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w fundacji.
a) łączna liczba osób zatrudnionych w fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk oraz 0
liczba osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej 0
b) łączna kwota wynagrodzeń wypłacanych przez fundację:
w tym:
wynagrodzenia 0.00
nagrody 0.00
premie 0.00
inne świadczenia 0.00
wynagrodzenia osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej 0.00
c) Dane o wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego
łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji, z podziałem na:
wynagrodzenia 0,00
nagrody 0,00
premie 0,00
inne świadczenia 0,00
Dane o wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na:
wynagrodzenia 0,00
nagrody 0,00
premie 0,00
inne świadczenia 0,00
d) Dane o wydatkach na wynagrodzenia z umów zlecenia.
Nie dotyczy
e) Dane o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych, z podziałem według ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz
z podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek.
Nie dotyczy
f) Dane o kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku
lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
(należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego).
=92126,54 PLN
Wysokość środków finansowych zgromadzonych w gotówce
=1711,67 PLN
g) Dane o wartościach nabytych obligacji oraz objętych udziałów lub nabytych akcji
w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek.
Nie dotyczy
h) Dane o nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie.
Nie dotyczy
i) Dane o nabytych pozostałych środkach trwałych.
Nie dotyczy
j) Dane o wartościach aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych (należy podać dwie wartości).
Aktywa: 93838,21 PLN
Zobowiązania: 0,00 PLN
VIII. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone, zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności (należy podać informacje o realizowanych zadaniach publicznych i uzyskanych dotacjach, grantach, kosztach poniesionych na ich realizację oraz o wyniku finansowym).
Nie dotyczy
IX. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych.
Zobowiązania podatkowe: 0,00 PLN
deklaracja podatkowa: CIT 8; CIT 8/0
X. Informacja, czy fundacja jest instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. poz. 723, 1075, 1499 i 2215).
X NIE TAK
XI. Informacja o przyjęciu lub dokonaniu przez fundację płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, wraz ze wskazaniem daty i kwoty operacji.
Nie dotyczy
§ 3. Informacja o przeprowadzonych w fundacji kontrolach w okresie sprawozdawczym
oraz informacja o ich wynikach (należy wskazać organy kontrolujące i zakres kontroli).
Brak
§ 4. Sprawozdanie powinno zostać przekazane w oryginale oraz podpisane przez co najmniej
dwóch członków zarządu fundacji jeżeli statut fundacji nie stanowi inaczej.
Zarząd Fundacji